close

I am not the one that you like.
Not the one you may dislike
Sometimes you love me 
Sometimes you deny me
But I am the one that you can't forget.

Living with others in the brain
Pieces of me show on one's mind
Record the journey of time in your life
Struggle with your past life

Living ways, habits, and interests
Happiness, sweetness and pleasure
Anger, fury and revenge 
Sadness, trauma and suffering

Without me, you will get into trouble
But with me, you can't escape the awful

Living with you in every moment
Until the Death takes me away

So who am I?

答案是

memory

我是你腦海中的記憶

 

想了前3句後才決定詩中的我是誰
蠻好玩的造詩
但是押韻讓我想好久
Without me, you will get into trouble
But with me, you can't escape the awful
沒有我 妳生活會有困難 (當一個人沒有記憶時 會連基本的生活起居都有問題
但有了我 你很難逃脫 回憶裡不幸的糾纏
本來還有最後一句
失憶症會立刻殺死我
但因為覺得這樣在最後一句句子突兀
於是我就刪了


Living ways, habits, and interests
Happiness, sweetness and pleasure
Anger, fury and revenge 
Sadness, trauma and suffering
本來只有3個字 後來我擴大
喜怒哀樂
當你有記憶時 也就能感受到喜怒哀樂
但記憶消失時 妳不再為過去的不幸感到痛苦 但也不再為開心的記憶有一些開心的氛圍


Sometimes you love me 
Sometimes you deny me
遇到開心時會想記得 但不幸遭遇卻想立馬忘記

我用that其實在暗示讀者 我不是個人
 因為如果是人的話 我應該用whom

arrow
arrow
    全站熱搜

    McCoy Hsieh 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()